Poziom odzysku materiałów z akumulatorów Li-Ion sięga już 95%. Redwood chwali się osiągnięciami

Poziom odzysku materiałów z akumulatorów Li-Ion sięga już 95%. Redwood chwali się osiągnięciami

Firma Redwood Materials kontynuuje swoje zaangażowanie w recykling zużytych akumulatorów litowo-jonowych oraz innych typów baterii, takich jak NiMH, osiągając kolejne sukcesy w ulepszaniu swoich procesów recyklingu. Ich metody wyróżniają się wysoką efektywnością i minimalnym wpływem na środowisko.

Chociaż niektórzy wciąż są sceptyczni co do skuteczności recyklingu baterii litowych, faktem jest, że coraz więcej nowoczesnych urządzeń, takich jak iPhone'y, wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu w swoich bateriach Li-Ion. Ponadto na całym świecie funkcjonują już centra recyklingu, które nie tylko demontują zużyte akumulatory, ale także przetwarzają uzyskane materiały, takie jak aluminium i czarna masa z ogniw, w surowce, jak na przykład nikiel czy kobalt, które mogą być ponownie wykorzystane w produkcji nowych baterii. Firma Redwood Materials nawiązała współpracę z czołowymi producentami samochodów, takimi jak Ford, Volvo czy Toyota, udowadniając swoje kompetencje w dziedzinie recyklingu akumulatorów. W zeszłym roku opublikowała interesujące statystyki dotyczące przetworzonych akumulatorów, a teraz prezentuje kolejne znaczące liczby dotyczące swojej działalności w Battery Materials Campus w Nevadzie.

Opatentowany proces hydrometalurgii znacznie usprawnia odzyskiwanie zasobów, skutecznie zwracając 95% litu ze złomu akumulatorowego. Odzyskany nikiel, lit i inne metale są oczyszczane na półprodukty lub przekształcane w substancje chemiczne w celu produkcji wysokiej jakości materiałów aktywnych katod.

Fabryka jest w stanie odzyskać aż 95% litu i innych pierwiastków, takich jak nikiel czy kobalt, które są wykorzystywane do produkcji katod z baterii przy użyciu ulepszonego procesu hydrometalurgii, pozyskiwany jest również grafit do anod. Obecna wydajność fabryki wynosi 40 000 ton (około 15-20 GWh rocznie).

To może się wydawać niewiele, ale w rzeczywistości w ciągu roku można by poddać recyklingowi wszystkie pojazdy elektryczne sprzedane w USA w 2016 roku. Obecnie akumulatory z 8-letnich pojazdów elektrycznych zdecydowanie nie będą poddawane recyklingowi w dużych ilościach. Biorąc pod uwagę trwałość, zdolność recyklingu wydajność powinna wystarczyć na recykling około 15-20 lat po sprzedaży pojazdów elektrycznych, a może nawet więcej (akumulatory są często używane wtórnie w magazynach po wyjęciu z samochodów).

Podczas gdy górnictwo, wydobycie i transport odpowiadają za aż 30% emisji materiału katodowego, recykling w Redwood odpowiada zaledwie za 5%. Często podnosi się kwestię związku recyklingu z zużyciem energii i dodatkowym zanieczyszczeniem. To prawda, ale kluczowe pytanie brzmi:  czy jest to lepsze (lub gorsze) od wydobywania nowych materiałów?

Redwood udało się zmniejszyć zapotrzebowanie na energię o 80%, zużycie wody o 80% i emisję CO2 o 70% w porównaniu z procesem wydobywczym. Dzięki zastosowaniu kalcynacji, czyli procesu rozkładu termicznego bez dostępu powietrza, eliminowane są emisje, takie jak NOx, CO, SO2 i PM2.5. Dodatkowo, energia pozyskiwana z zużytych baterii, które później są poddawane recyklingowi, jest wykorzystywana do zasilania procesu, co pozwala uniknąć dodatkowego obciążenia dla środowiska.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Poziom odzysku materiałów z akumulatorów Li-Ion sięga już 95%. Redwood chwali się osiągnięciami

 0