Lossless Scaling 2.0 - to może być obowiązkowe oprogramowanie każdego gracza

Lossless Scaling 2.0 - to może być obowiązkowe oprogramowanie każdego gracza

Dostępna jest już nowa wersja technologii generowania ramek od firmy THS. Lossless Scaling 2.0 to narzędzie dostępne na platformie Steam, które umożliwia nie tylko różne technologie upscalingu, ale także generowanie klatek. Program ten stara się zapewnić uniwersalne rozwiązanie dla gier i sprzętu GPU, który oficjalnie nie obsługuje takich technologii.

Najnowsza wersja koncentruje się na poprawie generowanej liczby klatek na sekundę, nawet przy niższej liczbie klatek na sekundę zaczynającej się od 30/40 FPS i działa w rozdzielczości 1080p/1440p. Chociaż do generowania klatek nadal zalecane jest podstawowe 60 FPS. Gracze potwierdzili już, że aktualizacja redukuje artefakty, ale wiąże się to z większymi opóźnieniami.

Dostępna jest już nowa wersja technologii generowania ramek od firmy THS.

LSFG 2.0

Deweloper dodał nowy tryb „Performance”, który działa lepiej niż LSFG 1.1 (poprzednia wersja), ale utrzymuje opóźnienia mniejsze niż LSFG 2.0. Ten tryb jest preferowany dla użytkowników korzystających z gier rywalizacyjnych, natomiast LSFG 2.0 może działać w przypadku gier gdzie czas reakcji nie ma aż tak dużego znaczenia i opóźnienia mogą nie być tak widoczne.

Aktualizacje LSFG 2.0:

  • Ulepszona architektura do przetwarzania ruchów na dużą skalę, umożliwiająca efektywne wykorzystanie przy niższej liczbie klatek na sekundę. Dlatego minimalna zalecana podstawowa liczba klatek na sekundę wynosi 30/40 dla rozdzielczości odpowiednio 1080p/1440p, przy czym dla uzyskania optymalnych wrażeń zaleca się 60 FPS i więcej.
  • Zauważalna redukcja typowych artefaktów, takich jak ghosting w ruchu, zniekształcenia krawędzi i rozmycie obrazu. W przypadku utrzymujących się artefaktów zaleca się zwiększenie podstawowej liczby klatek na sekundę.
  • Obciążenie GPU wzrosło o 1,5 – 2x w zależności od rozdzielczości. Dlatego dodano nowy tryb „Performance”, aby zachować wydajność poprzedniej wersji. Utrzymuje on wszystkie główne zalety wersji Quality i przewyższa LSFG 1.1, a wszystko to przy tej samej prędkości.

Narzędzie obsługuje także technologie skalowania, w tym LS1 (wewnętrzny algorytm skalowania), FSR1, NVIDIA Image Scaling, Integer Scaling, Nearest Neighbor, xBR, Anime4K, Sharp Bilinear i Bicubic CAS. Istnieje wiele opcji, a niektóre skupiają się na grach pixel-art lub starszych tytułach uruchamianych przez emulatory. Należy jedynie pamiętać, że narzędzie wymaga uruchomienia gry w trybie okienkowym. Warto też dodać, że LSFG 2.0 obsługuje monitory z G-Sync/FreeSync, z czym były problemy w poprzedniej wersji. Program nie jest darmowy, choć jego cena nie jest wygórowana, bo kosztuje 27 zł na Steam. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Lossless Scaling 2.0 - to może być obowiązkowe oprogramowanie każdego gracza

 0