YouTube testuje nowy sposób wyświetlania reklam. Platforma chce bardziej zdenerwować użytkowników?

YouTube testuje nowy sposób wyświetlania reklam. Platforma chce bardziej zdenerwować użytkowników?

YouTube zirytował użytkowników walką z oprogramowaniem blokującym reklamy, a teraz platforma idzie o krok dalej testując wyświetlanie takich treści nie tylko w wybranych fragmentach materiału, ale też podczas pauzy.

Jak podaje serwis Android Authority przy okazji ogłoszenia wyników finansowych Google ujawniło, że trwają testy prezentowania użytkownikom YouTube reklam również w trakcie pauzy. Chodzi o to, że gdy wstrzymamy oglądany film wówczas pokazuje nam się treść sponsorowana. Obecnie YT eksperymentuje z tym rozwiązaniem jedynie w aplikacji telewizyjnej, ale niewykluczone, iż sukces tego programu pilotażowego sprawi, że całość będzie rozszerzona o apkę mobilną i wersję desktopową platformy.

YouTube wyświetla reklamy również wtedy gdy film jest wstrzymany. Na razie są to jedynie testy.

YouTube testuje nowy sposób wyświetlania reklam. Platforma chce bardziej zdenerwować użytkowników?
 

Dyrektor ds. biznesowych Google, Philipp Schindler, powiedział podczas rozmowy, iż firma zaobserwowała duże zainteresowanie w pierwszym kwartale 2024 roku opisanym programem pilotażowym. Program ten został po raz pierwszy wdrożony wiosną ubiegłego roku.

Gdyby reklamy były wyświetlane także po wstrzymaniu materiału, sporo osób wyraziłoby niezadowolenie z tego pomysłu. Dlatego nic nie jest jeszcze przesądzone, a testy nadal trwają.

Sprzedaż reklam to główne źródło dochodów YouTube, podobnie jak Google, spółki-matki, więc wysiłki korporacji mające na celu wykrywanie i udaremnianie programów blokujących reklamy mają sens z biznesowego punktu widzenia.

Kiedy jednak zaczynają one zakłócać wygodę użytkownika, tak jak tu to niestety nie jest dobrze. Widać ponadto, że YouTube próbuje wciskać na siłę swoją subskrypcję Premium, która nie zawiera reklam.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube testuje nowy sposób wyświetlania reklam. Platforma chce bardziej zdenerwować użytkowników?

 0